German TESTies - unite! -> bitte hier melden für gemeinsame deutsche SC gaming sessions

AstroSam

Barrista
Mar 8, 2016
5,884
19,636
1,525
RSI Handle
AstroSam
Hi all,

I'd like to create an overview of German TEST fellows. Point is: its nice to be a member in such international group, and I'm doing a lot of english writing (perhaps the one and other has seen a post by me :ghost:...erm...nevermind :grin:). But in the evenings, when I'm becoming tired, I'm also tired of english writing and speaking. Its the time when I just want to be lazy, speak in my native language and - foremost - play at GMT-hours. Thats the reason why I diffused to another German org the last months. So, I really love you TESTies - but somehow I have to make a decision, with which org I wanna spend my free time. Currently, it is not TEST.

For that reason, I would like to start a new initiative: every German (speaking) TESTie, who raises his hand in this thread here, I'd invite for gaming sessions now and then. But since I'm not really aware of who is a German fellow, it is of essential need that you are saying "Hallo" herein.

--------

Also, es wäre cool, wenn wir ein paar Leutchen zusammentrommeln könnten für SC Abende dann und wann. Wir könnten uns ja auf einen Raum im TEST Discord, in dem wir uns treffen. Was denken die deutschen TEST-members darüber? Geht ihr mit meinen Gedanken konform oder nicht?
Für mich ist das jetzt eine Entscheidung, die ich treffen möchte. Ich habe viel Spaß tagsüber hier bei TEST - aber an den Aktivitäten kann ich nie teilnehmen, weil sie a) außerhalb meiner Zeitzone stattfinden und b) ich wie gesagt merke, dass ich Abends keine große Lust habe, mich stundenlang auf Englisch zu unterhalten. Das ist mal ganz nett. Aber nicht für regelmäßige Spielsessions. Vielleicht ist TEST auch eine falsche Org für mich - vielleicht auch nicht. Meldet euch mal hier dazu. DANKE!!

---------

So, everyone for sure is welcome to discuss herein. But foremost I'd like to collect names of German TEST fellows who I would then invite for Discord and SC gaming sessions.

Cheers!
Astro
 

Graptor

Space Marshal
Jul 21, 2016
210
779
2,300
RSI Handle
Graptor
Ah, @AstroSam , bad news. I am not a German TESTie. Sorry.

Ich spreche ein bisschen Deutsch, weil mein Vater Deutsch ist.

Even that sentence took me several minutes to write. :confounded: We never spoke German at home, other than Dad and his Aunt. It is only what I picked up listening to them.

My daughter is learning to speak German, but I haven't gotten her to be an SC fan yet, even though she bought me the starter pack last Christmas.
 

AstroSam

Barrista
Mar 8, 2016
5,884
19,636
1,525
RSI Handle
AstroSam
vieleicht schaffen wir es auch genug leute zusammen zu trommeln
Sieht doch schon ganz gut aus!

Ja, ich bin deutsch... allerdings spiele ich zZ kein SC, weil mein "Spiele PC" noch nicht fertig ist... wobei die Grafik vermutlich eh für SC mit momentaner optimierung nicht ausreichen wird.
Was hast du denn für einen PC? In meiner anderen Gruppe ist einer, der spielt glaube ich mit einer 560 oder 660 gtx und einem alten Quadcore. Läuft trotzdem. Meist sogar auf hohen Auflösungen besser als auf niedrigen. Zur Zeit limitiert einzig der Netcode, weniger die Grafik.
 
  • Like
Reactions: StdDev
Forgot your password?